O 17 de maio de 2013, o día das Letras Galegas, cunha semana de atraso, o Goberno aproba a LOMCE. Unha reforma que inclúe reválidas ao finalizar cada
etapa académica co obxectivo de loitar contra o abandono escolar. Agora comeza
o seu trámite parlamentario.
O Consello de Ministros deu luz
verde ao proxecto de lei da sétima reforma educativa da democracia: a LOMCE. Coñecida
polo apelido do ministro de Educación José Ignacio Wert, a norma -fortemente
contestada por amplos sectores vinculados á educación- comezará en breve a súa
tramitación no Congreso, onde contará co rexeitamento de case todos os grupos
políticos, pero cunha garantía: a ampla maioría absoluta do PP.
Segundo a vicepresidenta do Goberno
Soraya Sáenz de Santamaría, trátase de «unha reforma fundamental» que ten como
obxectivos mellorar a calidade da educación e a empleabilidad dos mozos.
Desaparece, como estaba previsto, Educación para a Cidadanía. Sobe o status da materia de Relixión. E do seu
alternativa -Valores Culturais e Sociais en Primaria e Valores Éticos en
Secundaria-. Serán avaliables e a cualificación obtida nelas contará para a
nota media e -en consecuencia- para as bolsas. Non formarán parte das probas
externas de avaliación que deberán pasar todos os alumnos. As cualificadas como novas reválidas. Sen superar
estas probas, os alumnos non poderán obter os títulos.
O bacharelato non se amplía a tres
anos. No seu lugar, cuarto de ESO será un curso de orientación, con itinerarios
dirixidos a preparar tanto o bacharelato como a FP, accesible desde segundo ou
terceiro de ESO para alumnos que non progresen adecuadamente.
Produciuse unha recentralización na distribución de materias.
Tanto en primaria como en ESO e en bacharelato se esteblecen tres grupos:
troncais, específicas e de libre configuración autonómica. O Goberno determinará os contidos e o horario mínimo
das troncais ( castelán matemáticas, ciencias ou primeiro idioma estranxeiro). Nunca
será menos do 50 % da carga lectiva total.
Así a presentou o Goberno
14.34 | Conclúe a rolda de prensa
posterior ao Consello de Ministros co anuncio da aprobación da reforma
educativa, a chamada, Lei Wert
14.15 | José Ignacio Wert salientou que a reforma educativa é «inaprazable» e
alertou de que os 500.000 alumnos repetidores da educación obrigatoria custan
2.500 millóns de euros. O ministro explicou que o 40 % dos alumnos de 15 anos
repetiu algunha vez, o que supón unha ineficiencia económica «inmensa»
14.12 | Ademais, os alumnos non se poderán promocionar
con máis de dous suspensos e nunca
se as dúas materias que non se aprobaron son troncais ou unha troncal e unha
lingua cooficial.
14.11 | O proxecto de Lei Orgánica de Mellora da Calidade
Educativa establece que tanto
a materia de Relixión como o seu alternativa -Valores Culturais e Sociais en
Primaria e Valores Éticos en Secundaria- serán avaliables e a nota contará
para a media do curso «para
todos os efectos»
13.57 | O ministro de Educación,
José Ignacio Wert terminou a súa intervención para explicar a reforma
educativa.
13.56 | Tamén anticipa a elección o
itinerario formativo e establece programas de mellora, implanta a Formación
Profesional Básica, potencia o labor de responsablidad dos directores, promove
un cambio metodológico e matiza que se mantén o sistema xeral de bolsas e
axudas.
13.48 | Para levar a cabo devanditos
obxectivos, o ministro Wert comeza a explicar as medidas que levará a cabo a
LOMCE. Repartición competencial Estar-Comunidades autónomas de acordo a bloques
de materias dividiendolas en troncais e específicas. Avaliacións externas ao
final de cada etapa en todo o Estado, é dicir, medidas de detección precoz e
apoio aos alumnos con dificultades, explica o ministro.
13.43 | Wert xustifica a reforma e
afirma que se trata dunha das reformas máis importates para o goberno e táchaa
de «elemento esencial». Os obxectivos son diminuír o abandono escolar e o
fracaso escolar, mellorar a empleabilidad dos mozos e mellorar a taxa de
idoneidade (menor repetición de curso)
13.40 | O ministro de Educación comeza a explicar a reforma de
educación.
13.38 | A Lomce flexibilizará a traxectoria do
estudantes, avaliación externa e pretende reducir as taxas de abandono e
fracaso escolar.
13.37 | Saénz de Santamaría expón os
datos da educación, taxas de abandono escolar, paro xuvenil antes de penetrarse
na profunda reforma que prevé e que suscitou numerosas críticas no sector
educativo.
13.35 | Comeza a rolda de prensa
posterior ao Consello de Ministros. Comparecen a vicepresidenta do Goberno e
ministro de Educación, Ignacio Wert
13.22 | Hai moita expectación por
coñecer se o texto orixinal do ministerio sufriu importantes modificacións
nalgúns dos seus puntos máis polémicos: a reválida, a relixión, as subvencións
aos colexios que segregan por sexo, a fixación de contidos para todo o
territorio estatal... A norma foi recibida con moita controversia por
importantes colectivos da comunidade educativa.
13.20 | A rolda de prensa posterior
ao Consello de Ministros que debía debater e aprobar a LOMCE, a reforma
educativa do ministro Wert, está prevista para as 13.30.
O Consello de Ministros debate a controvertida reforma educativa de José Ignacio Wert. O ministro de Educación, Cultura e Deporte, anunciou onte en Bruxelas que o Goberno verá por fin este venres o anteproxecto
de Lei Orgánica de Mellora da Calidade Educativa (LOMCE), que non
iniciou o seu trámite parlamentario a semana pasada, como estaba previsto,
porque quedaban por estudar algunhas «observacións».
O pasado 25 de abril, a secretaria de
Estado de Educación, Formación Profesional e Universidades, Montserrat
Gomendio, anunciou que o anteproxecto da lei chegaría ao Consello de Ministros
o venres 10 de maio, o que suscitou unha crítica unánime entre os sindicatos e
asociacións de pais e estudantes que convocaran unha folga xeral no sector educativo xusto un día antes, o 9 de maio, en contra da lei.
Posto que o texto non chegou ao Consello de
Ministros, estes
sectores, reunidos na Plataforma pola Escola Pública, interpretaron que era un
adiamento froito da presión popular, pois decenas de miles de persoas
manifestáronse nunha trintena de cidades contra a lei e os recortes durante a
xornada de protesta.
Con todo, a vicepresidenta do
Executivo, Soraya Sáenz de Santamaría, vaticinou ao termo daquel Consello de
Ministros que ese argumento non se sostería «moito tempo», xa que a norma se
enviaría ao Parlamento este mesmo mes de maio, a falta de resolver as
«observacións» que sobre a memoria económica expuxera a Comisión de Secretarios
de Estado e Subsecretarios.
Novidades fronte á redacción orixinal
«Hai algúns aspectos na memoria
económica que destacou o Consello de Estado (no seu ditame sobre o
anteproxecto) e que se están fortalecendo, a máis diso a posibilidade, en
colaboración co Ministerio de Emprego, a consecuencia da aprobación do marco
financeiro plurianual, de que nalgunha das medidas novas que se aplican nalgúns
ámbitos, especialmente a Formación Profesional, poidan ademais, utilizarse
fondos europeos», dixo entón Saenz de Santamaría.
No entanto, o texto da LOMCE podería
incluír outras novidades respecto da súa redacción orixinal, xa que Educación
se mostrou disposto a atender determinadas observacións do Consello de Estado
sobre o seu contido. Trátase en concreto de dous: a forma de garantir a libre
elección do castelán como lingua vehicular en Cataluña e de permitir que os
colexios que separan por sexo aos alumnos teñan acceso a concertos públicos.
A alternativa a
Relixión
Outro aspecto sobre o que poderían
introducirse cambios de cara ao Consello de Ministros é no deseño da materia
que se oferta como alternativa a Relixión, xa que a xuízo do Consello de Estado
pode ser discriminatorio ter que elixir unha ou outra, asunto sobre o que
Gomendio mostrouse así mesmo disposta a traballar.
O obxectivo do Goberno é que a
LOMCE, a sétima lei educativa 37 anos de democracia, estea aprobada «no outono»
a fin de que se poida cumprir o preceptivo prazo de dez meses para a adaptación
curricular e chegue ás aulas no curso 2014/2015, é dicir, dous anos despois da
súa presentación.
Regresan as
reválidas
A andaina iniciouse o pasado 21 de
setembro, cando o Consello de Ministros deu luz verde ao anteproxecto da lei. Desde
entón, o seu principal promotor, o ministro José
Ignacio Wert, reuniuse coa
mesa sectorial de Educación (sindicatos) e coas comunidades autónomas, e
someteu a iniciativa ao ditame do Consello Escolar e do Consello de Estado.
Entre as principais novidades atópase a implantación de
avaliacións a nivel estatal ao final de Primaria, ESO e Bacharelato, ademais
dunha proba en 3º de Primaria para a detección precoz de problemas de
aprendizaxe nos alumnos. Os exames de
ESO e Bacharelato serán necesarias para obter o título e, en concreto, o
segundo, que os sectores críticos chaman «reválida», substituirá á actual
Selectividade.
Outro dos cambios máis notables
afecta a 3º da ESO, pois se adiantan a este curso os itinerarios cara á FP e o
Bacharelato a través de materias optativas. Estas dúas vías estarán xa
completamente diferenciadas en 4º da ESO.
Nova FP
Ademais, o anteproxecto aumenta a
capacidade do Ministerio de Educación para decidir sobre os contidos comúns das
materias mentres cede liberdade a centros e comunidades autónomas para facer o
propio coas materias non instrumentais, a fin de que se especialicen. Mentres,
increméntase a carga lectiva en todas as etapas das materias instrumentais
-Matemáticas, Lingua e Inglés-.
En canto á FP, prevé a creación
dunha Formación Profesional Básica, de dous anos de duración, que será
obrigatoria e substituirá aos Programas de Cualificación Profesional Inicial
(PCPI), dirixidos a alumnos de 15 anos. Ademais, introduce materias na FP de
grao medio orientadas a sectores profesionais e facilita o paso cara á FP de
grao superior.
Unha lei de 400 millóns de euros
Sobre a memoria económica, aínda que Wert dixo ao presentar o anteproxecto
que tería un custo «nulo» de implementación e para a súa consolidación
necesitaríanse uns 300 millóns de euros, en xaneiro deste ano concretou que o
Estado asumiría custos directos por importe de 408 millóns de euros -23 millóns
o primeiro ano; 130, no segundo; e 255, no terceiro-.
As comunidades asumirán os gastos de consolidación, que variarán
en función do «éxito» en termos de abandono escolar da reforma. Tanto o
Consello Escolar como o Consello de Estado advertiron da necesidade de dotar de
medios suficientes a lei.
_________________________________________

No hay comentarios:
Publicar un comentario
Grazas polo comentario