20 may 2013

A lei educativa de Wert: a LOMCE


O 17 de maio de 2013, o día das Letras Galegas, cunha semana de atraso, o Goberno aproba a LOMCE. Unha reforma que inclúe reválidas ao finalizar cada etapa académica co obxectivo de loitar contra o abandono escolar. Agora comeza o seu trámite parlamentario. 

                               
                                          Analise lomce mariló candedo gunturiz 


O Consello de Ministros deu luz verde ao proxecto de lei da sétima reforma educativa da democracia: a LOMCE. Coñecida polo apelido do ministro de Educación José Ignacio Wert, a norma -fortemente contestada por amplos sectores vinculados á educación- comezará en breve a súa tramitación no Congreso, onde contará co rexeitamento de case todos os grupos políticos, pero cunha garantía: a ampla maioría absoluta do PP.

Segundo a vicepresidenta do Goberno Soraya Sáenz de Santamaría, trátase de «unha reforma fundamental» que ten como obxectivos mellorar a calidade da educación e a empleabilidad dos mozos.

Desaparece, como estaba previsto, Educación para a Cidadanía. Sobe o status da materia de Relixión. E do seu alternativa -Valores Culturais e Sociais en Primaria e Valores Éticos en Secundaria-. Serán avaliables e a cualificación obtida nelas contará para a nota media e -en consecuencia- para as bolsas. Non formarán parte das probas externas de avaliación que deberán pasar todos os alumnos. As cualificadas como novas reválidas. Sen superar estas probas, os alumnos non poderán obter os títulos.

O bacharelato non se amplía a tres anos. No seu lugar, cuarto de ESO será un curso de orientación, con itinerarios dirixidos a preparar tanto o bacharelato como a FP, accesible desde segundo ou terceiro de ESO para alumnos que non progresen adecuadamente.
Produciuse unha recentralización na distribución de materias. Tanto en primaria como en ESO e en bacharelato se esteblecen tres grupos: troncais, específicas e de libre configuración autonómica. O Goberno determinará os contidos e o horario mínimo das troncais ( castelán matemáticas, ciencias ou primeiro idioma estranxeiro). Nunca será menos do 50 % da carga lectiva total.


Así a presentou o Goberno


14.34 | Conclúe a rolda de prensa posterior ao Consello de Ministros co anuncio da aprobación da reforma educativa, a chamada, Lei Wert
14.15 | José Ignacio Wert salientou que a reforma educativa é «inaprazable» e alertou de que os 500.000 alumnos repetidores da educación obrigatoria custan 2.500 millóns de euros. O ministro explicou que o 40 % dos alumnos de 15 anos repetiu algunha vez, o que supón unha ineficiencia económica «inmensa»
14.12 | Ademais, os alumnos non se poderán promocionar con máis de dous suspensos e nunca se as dúas materias que non se aprobaron son troncais ou unha troncal e unha lingua cooficial.
14.11 | O proxecto de Lei Orgánica de Mellora da Calidade Educativa establece que tanto a materia de Relixión como o seu alternativa -Valores Culturais e Sociais en Primaria e Valores Éticos en Secundaria- serán avaliables e a nota contará para a media do curso «para todos os efectos»
13.57 | O ministro de Educación, José Ignacio Wert terminou a súa intervención para explicar a reforma educativa.
13.56 | Tamén anticipa a elección o itinerario formativo e establece programas de mellora, implanta a Formación Profesional Básica, potencia o labor de responsablidad dos directores, promove un cambio metodológico e matiza que se mantén o sistema xeral de bolsas e axudas.
13.48 | Para levar a cabo devanditos obxectivos, o ministro Wert comeza a explicar as medidas que levará a cabo a LOMCE. Repartición competencial Estar-Comunidades autónomas de acordo a bloques de materias dividiendolas en troncais e específicas. Avaliacións externas ao final de cada etapa en todo o Estado, é dicir, medidas de detección precoz e apoio aos alumnos con dificultades, explica o ministro.
13.43 | Wert xustifica a reforma e afirma que se trata dunha das reformas máis importates para o goberno e táchaa de «elemento esencial». Os obxectivos son diminuír o abandono escolar e o fracaso escolar, mellorar a empleabilidad dos mozos e mellorar a taxa de idoneidade (menor repetición de curso)
13.40 | O ministro de Educación comeza a explicar a reforma de educación.
13.38 | A Lomce flexibilizará a traxectoria do estudantes, avaliación externa e pretende reducir as taxas de abandono e fracaso escolar.
13.37 | Saénz de Santamaría expón os datos da educación, taxas de abandono escolar, paro xuvenil antes de penetrarse na profunda reforma que prevé e que suscitou numerosas críticas no sector educativo.
13.35 | Comeza a rolda de prensa posterior ao Consello de Ministros. Comparecen a vicepresidenta do Goberno e ministro de Educación, Ignacio Wert
13.22 | Hai moita expectación por coñecer se o texto orixinal do ministerio sufriu importantes modificacións nalgúns dos seus puntos máis polémicos: a reválida, a relixión, as subvencións aos colexios que segregan por sexo, a fixación de contidos para todo o territorio estatal... A norma foi recibida con moita controversia por importantes colectivos da comunidade educativa.
13.20 | A rolda de prensa posterior ao Consello de Ministros que debía debater e aprobar a LOMCE, a reforma educativa do ministro Wert, está prevista para as 13.30.

O Consello de Ministros debate a controvertida reforma educativa de José Ignacio Wert. O ministro de Educación, Cultura e Deporte, anunciou onte en Bruxelas que o Goberno verá por fin este venres o anteproxecto de Lei Orgánica de Mellora da Calidade Educativa (LOMCE), que non iniciou o seu trámite parlamentario a semana pasada, como estaba previsto, porque quedaban por estudar algunhas «observacións».

O pasado 25 de abril, a secretaria de Estado de Educación, Formación Profesional e Universidades, Montserrat Gomendio, anunciou que o anteproxecto da lei chegaría ao Consello de Ministros o venres 10 de maio, o que suscitou unha crítica unánime entre os sindicatos e asociacións de pais e estudantes que convocaran unha folga xeral no sector educativo xusto un día antes, o 9 de maio, en contra da lei.
Posto que o texto non chegou ao Consello de Ministros, estes sectores, reunidos na Plataforma pola Escola Pública, interpretaron que era un adiamento froito da presión popular, pois decenas de miles de persoas manifestáronse nunha trintena de cidades contra a lei e os recortes durante a xornada de protesta.
Con todo, a vicepresidenta do Executivo, Soraya Sáenz de Santamaría, vaticinou ao termo daquel Consello de Ministros que ese argumento non se sostería «moito tempo», xa que a norma se enviaría ao Parlamento este mesmo mes de maio, a falta de resolver as «observacións» que sobre a memoria económica expuxera a Comisión de Secretarios de Estado e Subsecretarios.


Novidades fronte á redacción orixinal


«Hai algúns aspectos na memoria económica que destacou o Consello de Estado (no seu ditame sobre o anteproxecto) e que se están fortalecendo, a máis diso a posibilidade, en colaboración co Ministerio de Emprego, a consecuencia da aprobación do marco financeiro plurianual, de que nalgunha das medidas novas que se aplican nalgúns ámbitos, especialmente a Formación Profesional, poidan ademais, utilizarse fondos europeos», dixo entón Saenz de Santamaría.

No entanto, o texto da LOMCE podería incluír outras novidades respecto da súa redacción orixinal, xa que Educación se mostrou disposto a atender determinadas observacións do Consello de Estado sobre o seu contido. Trátase en concreto de dous: a forma de garantir a libre elección do castelán como lingua vehicular en Cataluña e de permitir que os colexios que separan por sexo aos alumnos teñan acceso a concertos públicos.


A alternativa a Relixión


Outro aspecto sobre o que poderían introducirse cambios de cara ao Consello de Ministros é no deseño da materia que se oferta como alternativa a Relixión, xa que a xuízo do Consello de Estado pode ser discriminatorio ter que elixir unha ou outra, asunto sobre o que Gomendio mostrouse así mesmo disposta a traballar.

O obxectivo do Goberno é que a LOMCE, a sétima lei educativa 37 anos de democracia, estea aprobada «no outono» a fin de que se poida cumprir o preceptivo prazo de dez meses para a adaptación curricular e chegue ás aulas no curso 2014/2015, é dicir, dous anos despois da súa presentación.


Regresan as reválidas


A andaina iniciouse o pasado 21 de setembro, cando o Consello de Ministros deu luz verde ao anteproxecto da lei. Desde entón, o seu principal promotor, o ministro José Ignacio Wert, reuniuse coa mesa sectorial de Educación (sindicatos) e coas comunidades autónomas, e someteu a iniciativa ao ditame do Consello Escolar e do Consello de Estado.

Entre as principais novidades atópase a implantación de avaliacións a nivel estatal ao final de Primaria, ESO e Bacharelato, ademais dunha proba en 3º de Primaria para a detección precoz de problemas de aprendizaxe nos alumnos. Os exames de ESO e Bacharelato serán necesarias para obter o título e, en concreto, o segundo, que os sectores críticos chaman «reválida», substituirá á actual Selectividade.

Outro dos cambios máis notables afecta a 3º da ESO, pois se adiantan a este curso os itinerarios cara á FP e o Bacharelato a través de materias optativas. Estas dúas vías estarán xa completamente diferenciadas en 4º da ESO.


Nova FP


Ademais, o anteproxecto aumenta a capacidade do Ministerio de Educación para decidir sobre os contidos comúns das materias mentres cede liberdade a centros e comunidades autónomas para facer o propio coas materias non instrumentais, a fin de que se especialicen. Mentres, increméntase a carga lectiva en todas as etapas das materias instrumentais -Matemáticas, Lingua e Inglés-.

En canto á FP, prevé a creación dunha Formación Profesional Básica, de dous anos de duración, que será obrigatoria e substituirá aos Programas de Cualificación Profesional Inicial (PCPI), dirixidos a alumnos de 15 anos. Ademais, introduce materias na FP de grao medio orientadas a sectores profesionais e facilita o paso cara á FP de grao superior.


Unha lei de 400 millóns de euros


Sobre a memoria económica, aínda que Wert dixo ao presentar o anteproxecto que tería un custo «nulo» de implementación e para a súa consolidación necesitaríanse uns 300 millóns de euros, en xaneiro deste ano concretou que o Estado asumiría custos directos por importe de 408 millóns de euros -23 millóns o primeiro ano; 130, no segundo; e 255, no terceiro-.

As comunidades asumirán os gastos de consolidación, que variarán en función do «éxito» en termos de abandono escolar da reforma. Tanto o Consello Escolar como o Consello de Estado advertiron da necesidade de dotar de medios suficientes a lei.
 _________________________________________


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Grazas polo comentario